Mis siin toimub?

Kirjutan siia üles meie perele enam meedinud retseptid: see on mu omaenda väike retseptikogu. Neid, mis ei nii väga meeldinud, ma üles ei kirjutagi.

Challenge ka:
TEHA IGAL NÄDALAL VÄHEMALT ÜKS KORD ÜHE UUE RETSEPTI JÄRGI SÜÜA.

Ja kirjutada see siia üles, või linkida, või panna märge raamatule ja leheküljele.

pühapäev, 28. märts 2021

Sidruni-martsipanikook

Tänane sünnipäevalaps soovis midagi martsipaniga. Kuna ma martsipanikattega uhket torti teha ei oska, siis tegin sellist, kuhu martsipan sisse läheb. Järgisin seekord täpselt juhiseid, sh 30 ml sidrunimahla osas katte jaoks ja tuli hea, suhteliselt särtsakas kook, millele võib kindel olla. Kaunistus sai ka kena, inspireeritud nii viidatud retseptist kui ka tema algallikast. Tegin isegi pilti!





Retspt ja valmistamiskäik on sellised:

100 g martsipani
100 g suhkrut
100 g toasooja võid
2 muna
50 g nisujahu
ühe sidruni riivitud koor (3 g)

Glasuur:
150 g tuhksuhkrut
ühe väikse sidruni mahl (30 ml, mitte rohkem!)
pistaatsiapähkleid ja nt külkuivatatud sõstraid või vaarikaid

Kuumuta ahi 180 kraadini.

Mikserda omavahel kokku martsipan (mina riivisin) ja suhkur. Seejärel lisa mikserdamist jätkates või. Lisa ükshaaval munad. Viimasena sega sisse jahu ja sidrunikoor. Valas tainas võiga määritud ja küpsetuspaberiga kaetud 20 cm koogivormi. Küpseta u 25 min. Küpsust testi puutikuga. Jahuta kook ja pane serveerimistaldrikule.

Sega glasuuriks kokku tuhksuhkur ja sidrunimahl ning määri koogile. Kaunista meelepäraselt. Mina kasutasin hakitud pistaatsiapähkleid ja mustsõstrabeseeküpsise puru.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar