Mis siin toimub?

Kirjutan siia üles meie perele enam meedinud retseptid: see on mu omaenda väike retseptikogu. Neid, mis ei nii väga meeldinud, ma üles ei kirjutagi.

Challenge ka:
TEHA IGAL NÄDALAL VÄHEMALT ÜKS KORD ÜHE UUE RETSEPTI JÄRGI SÜÜA.

Ja kirjutada see siia üles, või linkida, või panna märge raamatule ja leheküljele.

teisipäev, 30. september 2014

40. nädal: lihapallid seenekastmes ameerika moodi

Retsept pärineb Taste of Home's retseptikaardikogu 2004. a maikuu väljaandest, kus see kannab nime beef stroganoff meatballs. Miks ja kuidas on Strogonov sellega seotud, ei tea, ent retsept on talletamist väärt.

1 muna
1/4 tassi piima
1/4 tassi peeneks hakitud sibulat
2 tl Worchesteri kastet (mina asendasin selle veisefondiga)
1,5 tassi riivsaia (mina panin ühe tassi jagu)
u 600 gr veisehakkliha (minul oli pooleks seaga)
1 tl soola
1/4 tl pipart

Kõik need segada ja vormida parajad lihapallid. Panna ahju 15-20 minutiks küpsema.

Kastmeks pruunistada võis 1/4 tassi sibulat ja u 1 tass hakitud-viilutatud seeni (mina võtsin sügavkülmast kukekaid), hautada, kuni on pehmed. Segada sisse 3 spl jahu, seejärel tasapisi 1,5 tassi veisepuljongit. Lasta veidi tasasel tulel keeda, lisada 1 tass hapukoort ja lõpuks lihapallid. Lase veel 4-5 min haududa, segades. Minul jäi kastet kuidagi väheseks, seega lisasin pool pakki vahukoort - minu arust on see must be lisand. Ja muidugi maitselisandid: küüslauk/küüslaugusool, petersell, tüümian, mis iganes tundub sobivat.

Originaal ütleb, et serveeri nuudlitega (siin mõeldaks mingeid pikemaid ja paksemaid kui need, mida meie nuudlite all teame), mina serveerisin lihtsalt nuudlitega. Paar lehte lehtsalatit ja tubli peotäis tomatit ja/või paprikat lisavad vajalikku silmailu ja teevad roast suisa kunstiteose. Mina igatahes sõin üle!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar