Mis siin toimub?

Kirjutan siia üles meie perele enam meedinud retseptid: see on mu omaenda väike retseptikogu. Neid, mis ei nii väga meeldinud, ma üles ei kirjutagi.

Challenge ka:
TEHA IGAL NÄDALAL VÄHEMALT ÜKS KORD ÜHE UUE RETSEPTI JÄRGI SÜÜA.

Ja kirjutada see siia üles, või linkida, või panna märge raamatule ja leheküljele.

pühapäev, 22. veebruar 2015

Muhu kuklid Evelin Ilvese moodi

Sattusin mõned päevad tagasi Evelin Ilvese leivaraamatu esitlusele. Ta rääkis selle valmimisest nii armsasti ja südamlikult, et kui ma olin raamatausse paar pilku heitnud, siis otsustasin selle endale soetada. Ikka autogrammi ja heade soovidega. Pärast olime veel koos paabapraasnikul ja tore oli. Mulle meeldis, kuidas Evelin köögis end väga koduselt ja mugavalt tundis ning kõiges hea meelega kaasa lõi, olgu see siis lauakatmine või naiste naljad.

Päris mitmed retseptid tunduvad õige ahvatlevad. Alustuseks sai proovitud midagi lihtsat: Muhu kuklid. Mulle meeldis see, et pool jahukogusest on speltajahu. No et natukenegi tervislikum. Omapärane on selle retsepti juures see, et kuklid tuleb teha valmis kohe peale taina kokkusegamist ja siis lasta 2-3 tundu kerkida, mitte vastupidi, nagu tavaks. Ma pole nii varem teinud. Aga töötas väga hästi! Kakud muudkui kerkisid. Tulemus oli väga mõnus ka seepoolest, et kakud jäid mõnusalt vetruvad, toredate õhuaugukestega. Nii et speltat saab ka pärmitaignaküpsetistes väga edukalt kasutada.

Retsept on üldjoontes selline:
1 pakk kuivpärmi segada 1 tl suhkruga, lasta 5-10 min seista
Lisada 3,75 dl sooja vett
250 gr speltajahu
250 gr nisujahu
4 tl meresoola (ma panin veidi vähem)

Sõtkuda niikaua, kuni on elastne ja sile ja lööb käte küljest lahti. Mina pidin küll veidi jahu lisama, et õige tulemus saada. Sisi kerkima, ning 2-3 tunni järel 230 kr ahju, 10-15 min. Ahju põhja tuleb panna veega anum, et tekiks aur.

Sõime supi juurde. Kuklid jäävad küllalt lamedad, nii et sobivad hästi ka võileivakukliks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar